18 Kasım 2011 Cuma

KAYIT ALTI: Ağlatmayan ama ağlayan albüm

15.05.2011 (Taraf)

As Fâr
Le Trio Joubran
World Village
Samir, Wissam, Adnan Joubran; Filinstinli üç kardeş... “As Fâr” bu birlikteliğin ürettiği beşinci albüm... Yazılı doğaçlamaların icra edildiği albümde, ekip, Youssef Hbeisch ve Dhaffer Youssef’i konuk etmiş. Kayıt öncesi prova yapmamış olmalarından da cesaret alarak diyebilirim ki, “an” dan, “kalpten” ve önünde eğilinecek bir “düşün sisteminden” besleniyor albüm. “Doğu”yu, “doğu”nun kulaklarıyla anlatıyor As Fâr. Bu sebeple,  bu albüm üzerine konuşurken, insan,  mistisizm göndermeleri, büyü, tılsım gibi müziği “çamura bulayan” ifadelerin yanından bile geçemiyor. Arapça konuşan, batı müziği öğelerinde de anlam bulabilen, ancak asla çeviri içinde kaybolmayacak bir müzik bu.  Ağlatmıyor ama ağlıyor... Dinlemenizi ısrarla tavsiye ederim. Ben, her dinlediğimde, ah, diyorum, keşke Türkiye’de bir konser verseler...


Move Like This
The Car
Hear Music
Amerikalı grup The Cars 1970’lerin sonuna doğru kuruldu. İlk albümlerini 1978’de piyasaya süren grup, new wave etkili rock tınılarıyla oldukça geniş bir etki alanı yarattı. 1987’deki Door to Door’a kadar toplam altı albüm çıkardılar. The Cars’tan yaklaşık 24 senedir çıt çıkmıyordu. Derken, Kayıt Altı’nda mevzu etmekte olduğumuz “Move Like This” geldi. Albüm grubunun tarihinin “en romantik albümü” olarak nitelendiriliyor.  Gerek şarkı sözleri, gerekse yer yer ağırlaşan müzikle bunu doğrulamamak imkansız. Move like This, popu dışlamayan bir rock albümü. Grup, bu albümde de yola bildiğimiz kadrosuyla devam ediyor: ritm gitarda Ric Ocasek, gitarda Elliot Easton, klavyede Greg Hawkes, davulda David Robinson. Ancak bir eksik var. Basçı Benjamin Orr, 2000’de pankreas kanseri sebebiyle aramızdan ayrılmıştı.

Beast
Devil Driver
Roadrunner / EMI
Beast, Amerikalı glam-rock grubu Devil Driver’in beşinci stüdyo albümü.  California’da 2002’de krulan grubun ismi, “cadılarının şeytani güçleri etkisiz hale getirmek için kullandıkları çanlar”a gönderme yapıyor.
Beast, karanlık gitar rifflerinin davullarla mükemmel uyum içinde olduğu, depresif bir ruh hali yaratması beklenirken, bu halden tamamen uzakta, Dez’in sağlam vokaliyle metal etkilerinin iyiden iyiye yükseldiği bir albüm.  Çıktığı ilk hafta Amerika’da 11 binin üzerinde sattığını ve Billboard 200’de 42’nci sıraya kadar yükseldiğini de hatırlatalım.

Chuckles and Mr. Squeezy
Dredg
Superball Music
Grubun solisti Gavin Hayes diyor ki, “Bir grubun geleceğinin olması, ancak sürekli yeni şeyler üretmesiyle mümkün olabilir.” Dreg, beşinci stüdyo albümü, Chuckles and Mr. Squeezy’de, yepyeni bir tınıyla karşımızda. Elektronik öğeleri yoğunlukla kullandıkları albüm, Hayes’in vokalinden olacak, eski duygusal havayı da muhafaza ediyor. Hayranlarını epey şaşırttı ve bir ölçüde de hayal kırıklığına uğrattı Dredg, ancak kabul edilmeli ki, iyi bir iş çıkardı.

Belong
The Pains of Being Pure at Heart
Slumberland Records
Belong, The Pains of Being Pure at Heart’ın ikinci albümü. Vokalde Kip Berman, Klavyede Peggy Wang, basta Alex Naidus, ve davulda Kurt Feldman’dan oluşan ekip, albümü, “bir süredir içlerinde sakladıklarının dışa vurumu” olarak tarif ediyor. Yalan değil, New York’lu indie-pop grubu,  albümdeki parçalarda, dönemlerle tarif edilen pek çok müziğe gönderme yapıyor. Ancak bu etkileri, kendi içlerinden süzerek karşımıza çıkarıyor. “Belong” kolay dinlenebilir, duygusal ve ilk albüme kıyasla ayakları daha yere basan bir albüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder